Gamification van onderwijs

Gamification van onderwijs

Games maken gebruik van specifieke ‘game-mechanics’ om bij ons een hoge mate van autonomie, zingeving en meesterschap te creëren. Die ‘game-mechanics’ gelden universeel voor alle (goede) games, of het nou een bord-, kaart- of computerspel is. In deze presentatie of workshop ontdek je welke ‘game-mechanics’ er zijn en welk effect ze op onze motivatie en participatie hebben. Maar belangrijker nog, je leert hoe je ze in kunt zetten voor je eigen onderwijs, om ook daar leerlingen nog beter uit te dagen.
  • Leren
  • Doen
  • Ervaren
1 dagdeel

Zie het aanvraagformulier rechts voor de exacte data.

Op locatie

Dyade Visma Onderwijs Experience Center Utrecht

€ 150 p.p. (incl. BTW en lunch)

Training gaat door bij een minimum van 15 deelnemers. Bij minder dan 15 deelnemers kan de training in overleg doorgang vinden met een iets hogere per persoonsprijs.

Inhoud

Voorafgaand aan de training ontvang je een korte online enquête waarin je jouw vaardigheden en wensen aangaande de training kunt aangeven. Op basis van deze input vormen we het definitieve programma. In de hoofdlijnen ziet het programma er als volgt uit: De presentatie combineert een reis door de geschiedenis van spel met inzicht in de game-mechanics die bij spellen werkzaam zijn. We tonen fragmenten uit computergames; en geven concrete toepassingen van game-mechanics in dagelijkse situaties. Aansluitend leggen we een link naar de drie gebieden autonomie, meesterschap en zingeving, om daarmee te laten zien hoe gamemechanics hiermee de motivatie en participatie van leerlingen sterk verhogen. In de aansluitende workshop herontwerp je een les door gebruik te maken van gamification. Het doel van de workshop is om je ervan bewust te maken dat ontwikkelingen buiten het vakgebied zeer interessant kunnen zijn om de motivatie en participatie van leerlingen te verhogen. Daarna analyseren we in teamverband welke mechanics er al spelen in jouw lessen, om vervolgens één van deze mechanics te verrijken met de kracht van gamification. De workshop eindigt met een korte presentatie van de producties van ieder team.

Welke games komen aan bod?

  • King’s Quest 1
  • Nissan LEAF
  • Nike Running
  • Mint.com
  • Angry Birds
  • World of Warcraft
  • GTAV
  • Peggle
  • Travian
  • Pong
  • Skyrim

Vraag informatie aan:

Onderwijs Experience Center

Op deze locatie zijn diverse zalen te vinden die gebruikt kunnen worden en hebben we altijd voldoende koffie, thee en broodjes klaar staan om je in de watten te leggen tijdens deze training.

Met de auto of OV?

Parkeren kan in Parkeergarage Leidsche Rijn Centrum aan de Grauwaartsingel 1a. Je krijgt van ons na de training een uitrijkaart. Station Utrecht Leidsche Rijn ligt vrijwel naast het Experience Center. Beiden zijn op 2 minuten loopafstand.

Misschien toch liever één van onze andere trainingen?

Contact

Vragen? Opmerkingen? Tips? Laat het ons weten!