Innovatie en inspiratie op de Academy Curaçao
Ontdek de wereld van onderwijsinnovatie op de Academy Curaçao op 21, 22, 25 én 26 oktober 2024. Het worden dagen vol inspiratie en praktische kennis!
Deze inspirerende dagen zullen bestaan uit 3 elementen: Interactieve workshops, kennisdeling en nascholing door interessante sprekers & experts. Deelname is helemaal gratis.
Voor wie?
De INNOVATORS Academy Curaçao is interessant voor alle onderwijs- en kinderopvangprofessionals: voor professionals uit de kinderopvang, voor leerkrachten / docenten / directie / teamleiders in het primair onderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.
Wanneer?
- maandag 21 oktober: voor leerkrachten en docenten
- dinsdag 22 oktober: voor leerkrachten en docenten
- woensdag 23 oktober: voor het bedrijfsleven
- donderdag 24 oktober: afspraken op aanvraag
- vrijdag 25 oktober: voor directie, bestuurders, beleidsmedewerkers en overheid
- zaterdag 26 oktober: voor leerkrachten en docenten
Programma Academy Curacao
Doelgroep |
Tijd |
Wat |
Omschrijving |
Alle docenten | 8.00 – 8.30 | Inloop | |
Alle docenten | 8.30 – 8.45 | Aftrap | |
Alle docenten | 8.45 – 9.15 | Keynote | |
Informatieronde 1 | |||
po, vo & mbo | 9.20 – 10.00 | Break-out 1: Doorlopende leerlijn digitale geletterdheid (DG) | Hoe maakt u uw leerlingen digitaal geletterd? We laten zien hoe u aan de slag kan om uw leerlingen en docenten digitaal geletterd te maken. We delen onder andere tips over integratie bij andere vakken en de stappen voor implementatieverankering. |
vo | 9.20 – 10.00 | Break-out 2: Kunstvakken (muziek & ckv) | Muziek maken is leren en daarom staat dat bij BeatsNbits centraal. Naast een muziekmethode, hebben we sinds afgelopen schooljaar ook een gloednieuwe CKV-methode: CKV Lab. Deze methode helpt de leerlingen een beeld te vormen van de culturele en kunstzinnige omgeving. Tijdens deze sessie maakt u kennis met alle ins en outs van deze lesmethodes. |
Informatieronde 2 | |||
mbo | 10.05 – 10.45 | Break-out 1: Taal in het mbo: Nederlands, Engels, Spaans en Papiamentu | Staat u voor de uitdaging om de taalvaardigheid van studenten in het mbo te verbeteren? Maak kennis met FIX Taal voor Nederlands, Engels, Spaans en Papiamentu (nog in ontwikkeling), speciaal ontwikkeld voor het Caribisch gebied. |
vo | 10.05 – 10.45 | Break-out 2: Informatica op het voortgezet onderwijs | Iedere leerling op het voortgezet onderwijs zou moeten kunnen kiezen voor het vak informatica. Met Fundament op Maat hopen we dit samen met de scholen te realiseren. Heeft u geen vakdocent Informatica, maar wilt u het vak toch graag aanbieden en leerlingen klaarstomen voor de toekomst? Hier hebben wij een oplossing voor. |
10.45 – 11.00 | Korte break | ||
mbo | 11.05 – 11.45 | Break-out 1: Rekenen in het mbo | Ontdek meer over de nieuwe rekeneisen en de innovatieve methode GRIP. De studenten krijgen niet alleen grip op rekenen, maar ook op hun eigen leerproces. Wilt u weten hoe uw rekenonderwijs kan aansluiten bij de toekomst van nu? Geef studenten de kans om te excelleren en woon deze sessie bij. |
po en vo | 11.05 – 11.45 | Break-out 2: Nieuwe conceptkerndoelen digitale geletterdheid | De nieuwe kernconceptdoelen voor digitale geletterdheid zijn bekend. Hoe kunt u deze doelen implementeren op uw school en wat houden deze doelen in? |
Informatieronde 4 | |||
po, vo en mbo | 11.50 – 12.30 | Break-out 1: Spelenderwijs leren en het belang van STEAM-onderwijs | Stelt u zich eens voor… een modern klaslokaal waar leerlingen de kans krijgen om zich in breedste zin te ontwikkelen. In de toekomst zullen er veel beroepen ontstaan waarvan we nu nog geen weet hebben. Hoe kunnen we leerlingen hier succesvol op voorbereiden? |
mbo | 11.50 – 12.30 | Break-out 2: Burgerschap & LOB (G247) | Dé digitale methode voor Burgerschap & LOB voor het mbo in één. Generation 24/7 heeft een heldere structuur die voor elke situatie op maat te maken is. De methode biedt concrete, didactische tips en een heldere leerroute. Daarnaast kunt u ook kiezen voor modulair of thematisch werken. Benieuwd naar de mogelijkheden, kom naar de sessie! |
12.30 – 13.00 | Lunch | ||
mbo | 13.00 – 13.40 | Break-out 1: DIGIT-mbo en het keuzedeel digitale vaardigheden | Bereid studenten voor op een toekomst waarin digitale vaardigheden onmisbaar zijn. Tijdens hun (toekomstig) beroep wordt van hen verwacht dat zij goed om kunnen gaan met digitale technologie. Vanuit Onderwijscluster ICT is een servicedocument ontwikkeld voor het inbedden van digitale vaardigheden in alle mbo beroepen, we laten zien hoe dit kan helpen bij het vormgeven van het onderwijs. |
vo en mbo | 13.00 – 13.40 | Break-out 2: Maatschappijvakken (geschiedenis, mens en maatschappij, burgerschap en maatschappijleer) | Maatschappelijke vakken in de 21e eeuw? Die zijn relevanter en spannender dan ooit! Zo brengt blended learning de geschiedenis tot leven met onze digitale methode: Tijd voor Geschiedenis, worden leerlingen met Paspoort 21 meegenomen op ontdekkingsreis in een thematische mens en maatschappij-methode en behandelen we maatschappelijke problemen in iSociety vanuit verschillende invalshoeken: politiek-juridisch, sociaal-economisch, sociaal cultureel én vergelijkend. Nieuwsgierig? Begrijpelijk. Maak kennis met onze lesmethodes tijdens deze breakout sessie. |
Afsluiting | |||
Iedereen | 13.40 – 14.15 | De toekomst is nu (Zorabots) | |
Doelgroep |
Tijd |
Wat |
Omschrijving |
Alle docenten | 8.00 – 8.30 | Inloop | |
Alle docenten | 8.30 – 8.45 | Aftrap | |
Alle docenten | 8.45 – 9.15 | Keynote | |
Informatieronde 1 | |||
po, vo & mbo | 9.20 – 10.00 | Break-out 1: Doorlopende leerlijn digitale geletterdheid (DG) | Hoe maakt u uw leerlingen digitaal geletterd? We laten zien hoe u aan de slag kan om uw leerlingen en docenten digitaal geletterd te maken. We delen onder andere tips over integratie bij andere vakken en de stappen voor implementatieverankering. |
vo | 9.20 – 10.00 | Break-out 2: Kunstvakken (muziek & ckv) | Muziek maken is leren en daarom staat dat bij BeatsNbits centraal. Naast een muziekmethode, hebben we sinds afgelopen schooljaar ook een gloednieuwe CKV-methode: CKV Lab. Deze methode helpt de leerlingen een beeld te vormen van de culturele en kunstzinnige omgeving. Tijdens deze sessie maakt u kennis met alle ins en outs van deze lesmethodes. |
Informatieronde 2 | |||
mbo | 10.05 – 10.45 | Break-out 1: Taal in het mbo: Nederlands, Engels, Spaans en Papiamento | Staat u voor de uitdaging om de taalvaardigheid van studenten in het mbo te verbeteren? Maak kennis met FIX Taal voor Nederlands, Engels, Spaans en Papiamento (nog in ontwikkeling), speciaal ontwikkeld voor het Caribisch gebied. |
vo | 10.05 – 10.45 | Break-out 2: Informatica op het voortgezet onderwijs | Iedere leerling op het voortgezet onderwijs zou moeten kunnen kiezen voor het vak informatica. Met Fundament op Maat hopen we dit samen met de scholen te realiseren. Heeft u geen vakdocent Informatia, maar wilt u het vak toch graag aanbieden en leerlingen klaarstomen voor de toekomst? Hier hebben wij een oplossing voor. |
10.45 – 11.00 | Korte break | ||
mbo | 11.05 – 11.45 | Break-out 1: Rekenen in het mbo | Ontdek meer over de nieuwe rekeneisen en de innovatieve methode GRIP. De studenten krijgen niet alleen grip op rekenen, maar ook op hun eigen leerproces. Wilt u weten hoe uw rekenonderwijs kan aansluiten bij de toekomst van nu? Geef studenten de kans om te excelleren en woon deze sessie bij. |
po en vo | 11.05 – 11.45 | Break-out 2: Nieuwe conceptkerndoelen digitale geletterdheid | De nieuwe kernconceptdoelen voor digitale geletterdheid zijn bekend. Hoe kunt u deze doelen implementeren op uw school en wat houden deze doelen in? |
Informatieronde 4 | |||
po, vo en mbo | 11.50 – 12.30 | Break-out 1: Spelenderwijs leren en het belang van STEAM-onderwijs | Stelt u zich eens voor… een modern klaslokaal waar leerlingen de kans krijgen om zich in breedste zin te ontwikkelen. In de toekomst zullen er veel beroepen ontstaan waarvan we nu nog geen weet hebben. Hoe kunnen we leerlingen hier succesvol op voorbereiden? |
mbo | 11.50 – 12.30 | Break-out 2: Burgerschap & LOB (G247) | Dé digitale methode voor Burgerschap & LOB voor het mbo in één. Generation 24/7 heeft een heldere structuur die voor elke situatie op maat te maken is. De methode biedt concrete, didactische tips en een heldere leerroute. Daarnaast kunt u ook kiezen voor modulair of thematisch werken. Benieuwd naar de mogelijkheden, kom naar de sessie! |
12.30 – 13.00 | Lunch | ||
mbo | 13.00 – 13.40 | Break-out 1: DIGIT-mbo en het keuzedeel digitale vaardigheden | Bereid studenten voor op een toekomst waarin digitale vaardigheden onmisbaar zijn. Tijdens hun (toekomstig) beroep wordt van hen verwacht dat zij goed om kunnen gaan met digitale technologie. Vanuit Onderwijscluster ICT is een servicedocument ontwikkeld voor het inbedden van digitale vaardigheden in alle mbo beroepen, we laten zien hoe dit kan helpen bij het vormgeven van het onderwijs. |
vo en mbo | 13.00 – 13.40 | Break-out 2: Maatschappijvakken (geschiedenis, mens en maatschappij, burgerschap en maatschappijleer) | Maatschappelijke vakken in de 21e eeuw? Die zijn relevanter en spannender dan ooit! Zo brengt blended learning de geschiedenis tot leven met onze digitale methode: Tijd voor Geschiedenis, worden leerlingen met Paspoort 21 meegenomen op ontdekkingsreis in een thematische mens en maatschappij-methode en behandelen we maatschappelijke problemen in iSociety vanuit verschillende invalshoeken: politiek-juridisch, sociaal-economisch, sociaal cultureel én vergelijkend. Nieuwsgierig? Begrijpelijk. Maak kennis met onze lesmethodes tijdens deze breakout sessie. |
Afsluiting | |||
Iedereen | 13.40 – 14.15 | Circuit B-Bot & Zorabots | |
Informatiemarkt
Op woensdag 23 oktober kunt u een afspraak maken met één van onze adviseurs. Wil je een afspraak maken? Mail dan naar [email protected].
Informatiemarkt
Op woensdag 23 oktober kunt u een afspraak maken met één van onze adviseurs. Wil je een afspraak maken? Mail dan naar [email protected].
Doelgroep |
Tijd |
Wat |
Omschrijving |
Directie, beleidsmedewerkers, bestuurders en overheid | 8.00 – 8.30 | Inloop | |
Directie, beleidsmedewerkers, bestuurders en overheid | 8:30 – 8:45 | Aftrap | Wie zijn de INNOVATORS en wat kunnen ze voor jou betekenen? Digitalisering in het onderwijs en het belang van goed digitaal lesgeven. |
Directie, beleidsmedewerkers, bestuurders en overheid | 8:45 – 9:15 | Keynote | |
Directie, beleidsmedewerkers, bestuurders en overheid | 9:15 – 9:45 | Spelenderwijs leren en het belang van STEAM-onderwijs | Stelt u zich eens voor… een modern klaslokaal waar leerlingen de kans krijgen om zich in breedste zin te ontwikkelen. In de toekomst zullen er veel beroepen ontstaan waarvan we nu nog geen weet hebben. Hoe kunnen we leerlingen hier succesvol op voorbereiden? STEAM staat voor: Science, Technology, Engineering, Arts, en Mathematics en is een aanpak die zich erop gericht is leerlingen spelenderwijs te voorzien van kennis en vaardigheden die essentieel zijn in een hoogtechnologische samenleving. |
Directie, beleidsmedewerkers, bestuurders en overheid | 9:45 – 10:15 | Doorlopende leerlijn digitale geletterdheid voor po, vo en mbo | Hoe maakt u uw leerlingen en docenten digitaal geletterd? We laten zien hoe u aan de slag kan om uw leerlingen én docenten digitaal geletterd te maken. We delen onder andere tips over integratie bij andere vakken en de stappen voor implemantieverankering. |
Directie, beleidsmedewerkers, bestuurders en overheid | 10:15 – 10:30 | Korte break | |
Directie, beleidsmedewerkers, bestuurders en overheid | 10:30 – 11:00 | Onderwijs op maat | De INNOVATORS ontwikkelen producten en methoden speciaal afgestemd op de unieke behoeften van het Caribisch gebied. We vertellen meer over de lesmethoden die bijdragen aan de kwaliteit van het onderwijs in het Caribisch gebied, passende bij de uidagingen en mogelijkheden van deze regio. In deze sessie laten we een aantal voorbeelden zien, denk hierbij aan DIGIT-start Papiaments of bijvoorbeeld FIX Spaans. |
Directie, beleidsmedewerkers, bestuurders en overheid | 11:00 – 11:30 | IRIS Connect | Maak kennis met IRIS Connect, het toonaangevende video-platform voor professionele ontwikkeling in het onderwijs. Neem lessen op, analyseer en deel om continu te groeien en samen te leren. Versterk zelfreflectie en teamcoaching. Zet de volgende stap in toekomstgericht onderwijs met IRIS Connect! |
Directie, beleidsmedewerkers, bestuurders en overheid | 11:30 – 12:00 | De toekomst is nú! Zorabots |
Doelgroep |
Tijd |
Wat |
Omschrijving |
Iedereen | 8.00 – 8.30 | Inloop | |
Iedereen | 8:30 – 8:45 | Aftrap | Wie zijn de INNOVATORS en wat kunnen ze voor jou betekenen? Digitalisering in het onderwijs en het belang van goed digitaal lesgeven. |
Iedereen | 8:45 – 9:15 | Keynote | |
Iedereen | 9:15 – 9:45 | Spelenderwijs leren en het belang van STEAM-onderwijs | Stelt u zich eens voor… een modern klaslokaal waar leerlingen de kans krijgen om zich in breedste zin te ontwikkelen. In de toekomst zullen er veel beroepen ontstaan waarvan we nu nog geen weet hebben. Hoe kunnen we leerlingen hier succesvol op voorbereiden? STEAM staat voor: Science, Technology, Engineering, Arts, en Mathematics en is een aanpak die zich erop gericht is leerlingen spelenderwijs te voorzien van kennis en vaardigheden die essentieel zijn in een hoogtechnologische samenleving. |
Iedereen | 9:45 – 10:15 | Doorlopende leerlijn digitale geletterdheid voor po, vo en mbo | Hoe maakt u uw jouw leerlingen en docenten digitaal geletterd? We laten zien hoe u aan de slag kan om uw leerlingen én docenten digitaal geletterd te maken. We delen onder andere tips over integratie bij andere vakken en de stappen voor implemantieverankering. |
Iedereen | 10:15 – 10:30 | Korte break | |
Iedereen | 10:30 – 11:00 | Taal en Rekenen in het mbo | Staat u voor de uitdaging om de taal- en rekenvaardigheid van studenten in het mbo te verbeteren? Maak kennis met FIX Taal voor Nederlands, Engels, Spaans en GRIP Rekenen speciaal ontwikkeld voor het Caribisch gebied. |
Iedereen | 11:00 – 11:30 | Maatschappijvakken (geschiedenis, mens en maatschappij, burgerschap en maatschappijleer) | Maatschappelijke vakken in de 21e eeuw? Die zijn relevanter en spannender dan ooit! Zo brengt blended learning de geschiedenis tot leven met onze digitale methode: Tijd voor Geschiedenis, worden leerlingen met Paspoort 21 meegenomen op ontdekkingsreis in een thematische mens en maatschappij-methode en hoort u meer over Generation 24/7, de methode Burgerschap & LOB in één. |
Iedereen | 11:30 – 12:00 | De toekomst is nú! Zorabots |
Wanneer?
21, 22, 23, 24, 25 en 26 oktober 2024 van 8.00 uur tot 15:00 uur.
Waar?
D.O.S (Dienst Openbare Scholen), Oranjestraat 7, Willemstad, Curaçao
Voor wie?
Door het brede karakter is de INNOVATORS Academy Curaçao interessant voor alle onderwijsprofessionals, maar in het bijzonder voor leerkrachten/docenten in het basis-, voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs met het interesse in de laatste onderwijsinnovaties.
Meld u hier aan
FAQ
Lees hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen.
1: Is er een limiet aan het aantal personen dat vanuit onze organisatie mag deelnemen?
Er is geen limiet voor het aantal personen dat kan deelnemen vanuit jullie organisatie. Iedereen is welkom.
2: Zijn er kosten verbonden aan de deelname aan de Academy, zoals inschrijfgelden, workshops, of andere gerelateerde kosten?
De INNOVATORS academy is volledig kosteloos. Er is geen inschrijfgeld en de workshops en presentaties kun je kosteloos aan deelnemen.
3: Worden de reiskosten (bijvoorbeeld vliegtickets) en het verblijf op Curaçao ook verzorgd of zijn deze kosten voor eigen rekening?
Reiskosten (vliegtickets en verblijf) worden niet vergoed.
4: Zijn er specifieke logistieke details waar we rekening mee moeten houden, zoals vervoer van en naar de locatie?
De INNOVATORS Academy vindt plaats op de Universiteit van Curaçao, in Willemstad. Verder zijn er geen specifieke logistieke details om rekening mee te houden. U dient zelf te zorgen voor vervoer naar de Universiteit.