Leren moet een ervaring zijn.
INNOVATORS VO Academy
Inschrijving gesloten - Bedankt voor de interesse!
Op dinsdag 14 november 2023 vond de INNOVATORS Academy plaats in Theater Orpheus te Apeldoorn, speciaal voor alle onderwijsprofessionals uit het voortgezet onderwijs. Deze inspirerende dag bestond uit 3 elementen: interactieve workshops, kennisdeling en nascholing door interessante sprekers & experts. We sloten af met een giller van een show gegeven door cabaretier, muzikant en verhalenverteller Kasper van Kooten.
Dit kon je verwachten:
Aftermovie editie 2023
Door het brede karakter was de INNOVATORS Academy interessant voor alle onderwijsprofessionals, maar in het bijzonder voor docenten:
Het programma van de afgelopen editie.

Inloop

Tijdens de inloop zullen de INNOVATORS jouw onder het genot van een klein ontbijtje en een kopje koffie vertellen wie wij zijn en wat wij doen.
We beginnen de dag met een fascinerende spreker!
De toekomst van ons onderwijs

De nieuwe generaties komen terecht in de meest geavanceerde wereld ooit, waar alles steeds meer gedigitaliseerd is. Het is dan ook belangrijk dat scholen hen goed voorbereiden op de toekomst. We gaan het onderwijs radicaal veranderen. In de wereld van morgen hebben we nieuwe skills nodig. Daarbij gaat het niet alleen over technologie, maar juist ook de zachte skills. Digitale leerroutes leveren onderwijs op maat en kunstmatige intelligentie ondersteunt docent en leerling. De school van morgen is een laboratorium. Offline en online. Een combinatie van samen leren en experimenteren. Doe jij al mee?
In dit half uurtje nemen we je mee in de methodes die wij aanbieden.
Muziek - BeatsNBits - inspiratiesessie

In deze inspiratiesessie laat Michel zien wat je van de muziekmethode BeatsNbits mag verwachten!
BeatsNbits wordt gemaakt door muziekdocenten die met beide benen in het muziekonderwijs staan en ervan overtuigd zijn dat deze methode bijdraagt aan nog beter onderwijs. Doordat de auteurs zelf voor de klas staan, weten zij precies wat wel of niet werkt. Maar, we weten als geen ander dat jij als docent het beste kunt bepalen wat je, op welk moment, het beste met jouw leerlingen kunt behandelen. Zo zet je als docent de methode naar je eigen hand.

In deze presentatie neemt Josée je mee in de wereld van digitale geletterdheid.
DIGIT is de oplossing voor iedereen die zijn computer- en digitale vaardigheden wil verbeteren, jong én oud. DIGIT wordt breed toegepast in alle lagen van het onderwijs en is een toonaangevende adaptieve online methode voor digitale geletterdheid in het voortgezet onderwijs. Daarnaast is DIGIT ook het antwoord voor alle docenten die hun vaardigheden willen bijspijkeren.
In deze presentatie neemt Mark je mee in de wereld van digitale vaardigheden voor jou als docent.
DIGIT is de oplossing voor iedereen die zijn computer- en digitale vaardigheden wil verbeteren, jong én oud. DIGIT wordt breed toegepast in alle lagen van het onderwijs en is een toonaangevende adaptieve online methode voor digitale geletterdheid in het voortgezet onderwijs. Daarnaast is DIGIT ook het antwoord voor alle docenten die hun vaardigheden willen bijspijkeren.
Mens & maatschappij - Paspoort21 - inspiratiesessie

Jeroen Basten, docent bij het Aeres VMBO in Almere, is één van de de initiatiefnemers én auteurs van de onlangs gelanceerde lesmethode Paspoort 21.
Paspoort 21 is dé nieuwe digitale mens en maatschappij methode voor de onderbouw van het vmbo. In de interactieve digitale leeromgeving komen theorie en verwerking samen tot één logisch leerproces door middel van de onderlinge verbondenheid tussen de thema’s, de chronologische opbouw van de inhoud en de toevoeging van actuele onderwerpen. Leerlingen maken een reis door wereldwijde onderwerpen en tijdsperioden aan de hand van maatschappelijk actuele thema’s. Ieder thema kent een gelijke opbouw en bestaat uit vier paragrafen: oriëntatie, aardrijkskunde, geschiedenis en actualiteit. Door de paragrafen heen komt ook economie aan bod.
Maatschappijleer - iSociety - inspiratiesessie

iSociety is dé nieuwe digitale methode voor zowel maatschappijleer als burgerschapsvorming. Frans en Daan laten je graag zien wat je kunt verwachten.
Frans van der Leeuw en Daan van der Hoek zijn de initiatiefnemers én auteurs van de lesmethode iSociety.
Bij iSociety bestuderen we maatschappelijke problemen. Dit zijn grote kwesties, waar veel mensen mee te maken hebben, waarover veel debat is en waar de politiek een oplossing voor zou kunnen of moeten bedenken. Problemen die met het samenleven te maken hebben en waar de samenleving wat mee moet. We bekijken zulke problemen vanuit verschillende invalshoeken: politiek-juridisch, sociaal-economisch, sociaal cultureel en vergelijkend. Daarbij betrekken we actuele voorbeelden uit het dagelijks nieuws.

Tijd voor Geschiedenis is de geschiedenismethode voor alle niveaus in het voortgezet onderwijs en het tweetalig onderwijs. De methode ondersteunt het lesgeven, biedt uitdagend lesmateriaal en zit boordevol interactie om geschiedenis betekenisvoller en toegankelijk te maken voor de leerling. De techniek van Tijd voor Geschiedenis zorgt ervoor dat docenten hun lessen meer divers, persoonlijker en afwisselender kunnen inrichten. Eelke vertelt je er alles over in deze inspiratiesessie!

In deze inspiratiesessie vertelt Adriaan je alles over onze methoden voor het keuzevak Informatica: Fundament en Fundament zonder Vakdocent.
Met Fundament kun je als vakdocent op een gedegen en uitdagende manier je lessen verzorgen. Onze online methode is opgebouwd volgens het examenprogramma 2019 en heeft een duidelijke structuur. We besteden veel tijd en aandacht aan het actueel houden van het lesmateriaal. De uitleg wordt gegeven met tekst, video's, afbeeldingen en interactieve elementen. Er zijn ruime mogelijkheden tot differentiatie en verdieping. Ook bieden we uitgebreide ondersteuning voor docenten.
Er is al jaren een tekort aan docenten voor het vak informatica. Instruct biedt hier een oplossing voor! Onze lesmethode Fundament, maar dan te volgen zonder vakdocent. Leerlingen hebben het vak informatica gewoon in hun lesrooster staan. Ze werken in een computerlokaal of met een persoonlijk device, samen met een vakdocent van een ander vak en hun klasgenoten aan de lesstof. Ze kijken uitlegvideo’s, maken verwerkingsvragen en voeren groepsopdrachten uit. De docent is hun coach. Vanuit zijn interesse voor informatica kan hij veel onderwerpen inleiden en een koppeling maken met de actualiteit.
CKV - inspiratiesessie
Volgt nog.
In dit half uurtje neemt een docent die met een methode werkt je mee in de toepassing ervan.
CKV - CKV-lab - INNOVATORS
In deze sessie laat Uitgeverij Vodix meer zien van deze fonkelnieuwe methode voor CKV.
CKV-lab kiest bewust niet voor een kunsthistorische methodiek, maar voor een context-gerelateerde methodiek. De methode biedt opdrachten aan met onderwerpen die binnen de samenleving spelen. CKV-lab sluit aan bij de verschillende visies op onderwijs.
De methode kan klassikaal, in groepen en individueel gevolgd worden. Theorie, praktische opdrachten, culturele activiteiten en onderzoek zijn per module geïntegreerd. Hierdoor houdt de docent zicht op leerprocessen die zich binnen en buiten de les afspelen. Binnen deze methodische lijn is er ruimte voor de leerling om zijn eigen weg te vinden. Via de verkenning van het onderwerp, meningsvorming en een kijkje in de keuken van de kunstenaar komt de leerling uit bij een praktische opdracht. Samen met de voorbereiding op de culturele activiteit resulteert dit in een analyse van- en reflectie op de beleving. In de afsluitende multidisciplinaire onderzoeksopdracht komen alle elementen uit de methodische lijn samen.
In deze sessie laat een vakdocent zien hoe hij/zij gebruik maakt van de methode.
DIGIT is de oplossing voor iedereen die zijn computer- en digitale vaardigheden wil verbeteren, jong én oud. DIGIT wordt breed toegepast in alle lagen van het onderwijs en is een toonaangevende adaptieve online methode voor digitale geletterdheid in het voortgezet onderwijs. Daarnaast is DIGIT ook het antwoord voor alle docenten die hun vaardigheden willen bijspijkeren.
In deze sessie laat een vakdocent zien hoe hij/zij gebruik maakt van de methode.
DIGIT is de oplossing voor iedereen die zijn computer- en digitale vaardigheden wil verbeteren, jong én oud. DIGIT wordt breed toegepast in alle lagen van het onderwijs en is een toonaangevende adaptieve online methode voor digitale geletterdheid in het voortgezet onderwijs. Daarnaast is DIGIT ook het antwoord voor alle docenten die hun vaardigheden willen bijspijkeren.

In deze sessie laat een vakdocent zien hoe hij/zij gebruik maakt van de methode.
Paspoort 21 is dé nieuwe digitale mens en maatschappij methode voor de onderbouw van het vmbo. In de interactieve digitale leeromgeving komen theorie en verwerking samen tot één logisch leerproces door middel van de onderlinge verbondenheid tussen de thema’s, de chronologische opbouw van de inhoud en de toevoeging van actuele onderwerpen. Leerlingen maken een reis door wereldwijde onderwerpen en tijdsperioden aan de hand van maatschappelijk actuele thema’s. Ieder thema kent een gelijke opbouw en bestaat uit vier paragrafen: oriëntatie, aardrijkskunde, geschiedenis en actualiteit. Door de paragrafen heen komt ook economie aan bod.
Maatschappijleer - iSociety - Docent aan het woord

In deze sessie laat een vakdocent zien hoe hij/zij gebruik maakt van de methode.
Bij iSociety bestuderen we maatschappelijke problemen. Dit zijn grote kwesties, waar veel mensen mee te maken hebben, waarover veel debat is en waar de politiek een oplossing voor zou kunnen of moeten bedenken. Problemen die met het samenleven te maken hebben en waar de samenleving wat mee moet. We bekijken zulke problemen vanuit verschillende invalshoeken: politiek-juridisch, sociaal-economisch, sociaal cultureel en vergelijkend. Daarbij betrekken we actuele voorbeelden uit het dagelijks nieuws.
In deze sessie laat een vakdocent zien hoe hij/zij gebruik maakt van de methode.
Tijd voor Geschiedenis is de geschiedenismethode voor alle niveaus in het voortgezet onderwijs en het tweetalig onderwijs. De methode ondersteunt het lesgeven, biedt uitdagend lesmateriaal en zit boordevol interactie om geschiedenis betekenisvoller en toegankelijk te maken voor de leerling. De techniek van Tijd voor Geschiedenis zorgt ervoor dat docenten hun lessen meer divers, persoonlijker en afwisselender kunnen inrichten. Eelke vertelt je er alles over in deze inspiratiesessie!

Tijdens deze sessie wisselt docent Jeroen de Brouwer van het Ichthus Lyceum in Driehuis zijn ervaringen als vakdocent met de methode Fundament uit.
Tevens is Jeroen één van de docenten die heeft meegeholpen om de methode Fundament zonder Vakdocent op te zetten. Samen met Adriaan zal hij de ervaringen van scholen die gebruik maken van deze methode delen. Uiteraard is er veel ruimte om vragen te stellen en met elkaar in gesprek te gaan.
CKV - inspiratiesessie
Volgt nog.
Dit is inspiratieronde 1. We hebben een heel breed scala aan workshops & presentaties voor je. Achter elke sessie staat tussen haakjes welk interessegebied het meest aangehaald wordt.

Met de nieuwe percussiestukken van BeatsNbits breng je wereldmuziek naar het klaslokaal. Tijdens deze workshop leer je de stukken kennen en ervaar je zelf de opwinding van het spelen ervan. Na deze workshop ben jij helemaal ready om aan de slag te gaan met onze percussiestukken!

Hoe geef je je leerlingen inzicht in waar ze staan, en inzicht in wat ze nog kunnen leren? Hoe motiveer je hen om met daarmee aan de slag te gaan? En hoe doe je dat als je een klas hebt van twintig tot dertig leerlingen?
Met die vragen zijn we aan de slag gegaan. We hebben een tool ontwikkeld waarmee je je leerlingen procesgerichte feedback kunt geven, die hen activeert om zich muzikaal verder te ontwikkelen. Met de Speelradar van BeatsNbits doe je dat op een efficiënte manier, die inzichtelijk en begrijpelijk is voor je leerlingen.
Lars Bon is muziekdocent in het voortgezet onderwijs en toetsdeskundige bij BeatsNbits en kan niet wachten om het je te laten zien.
Dingen die in deze sessie voorbijkomen:
- Recap van het gebruik van DAFtoetsen binnen BeatsNbits.
- Voor- en nadelen van veelgebruikte toepassingen bij het beoordelen van speelstukken, zoals cijfers geven ‘op gevoel’, rubrics en 1-op-1-feedbackmomentjes.
- Essentie van formatief evalueren.
- Demonstratie van de BeatsNbits Speelradar: onze nieuwe tool waarmee je op een procesgerichte manier feedback geeft bij speelstukken.

Pauline Maas (micro:bit Champion voor de UK micro:bit Foundation) vertelt over de kracht van de micro:bit waarmee de leerlingen veel basisbegrippen rond Computational Thinking eenvoudig leren en toepassen. Dit kan versterkt worden als je ook aan de slag gaat om een bijvoorbeeld een electrospel te maken. Voor haar is de micro:bit één van de beste voorbeelden om aan de slag te gaan met Computational Thinking (de computer inzetten om een probleem op te lossen) want je kunt er echt iets betekenis vol mee maken.
Dingen die in deze sessie voorbij komen:
- De online omgeving makecode.com
- De micro:bit classroom tool om je leerlingen een basis code te geven en monitoren wat ze
maken en programmeren
- Ze laat veel betekenisvolle voorbeelden zien van projecten die zij heeft gedaan in het
onderwijs met tips hoe je dit zelf ook eenvoudig kunt doen
- Ontwerp canvas voor de micro:bit
- De nieuwste programmeer blokken zoals geluid opnemen en afspelen
- micro:bit extensions
- Wat heb je nu nodig in de klas

We kunnen veel theorie delen over DAFtoetsen en waarom ze zo belangrijk zijn, maar soms moet je gewoon de praktijk laten praten. Toetsontwikkelaar en geschiedenisdocent Kirsten Nijhof legt uit hoe docenten met DAFtoetsen een bijdrage kunnen leveren aan het leerproces van leerlingen. Volgens haar zijn resultaten namelijk pas betekenisvol wanneer leerlingen, én docenten, er zelf wat van leren.
Gepolariseerde vraagstukken (Algemeen)
In deze workshop zal Dr. Saro Lozano Para (Universiteit Utrecht) aan de hand van zijn onderzoek naar burgerschap en democratische vorming laten zien waar je als docent op moet letten als er frictie in de klas ontstaat. Uitgangspunt hierbij is conflict een inherent onderdeel is van democratie, en frictie daarom niet vermeden moet worden, maar af en toe moet worden uitgespeeld in de klas. Naast zijn onderzoek zal hij eveneens werkvormen presenteren om frictie met leerlingen bespreekbaar en inzichtelijk te maken.
Misschien wel de meest creatieve workshop van de hele Academy. Ga mee op een expeditie door je eigen brein. De start van jouw expeditie: papier en tekenmateriaal. Het eindstation: een bijzonder visueel beeld van je eigen creatieve denkproces en nieuwe inzichten! Tijdens deze workshop neemt Anouk Mulders je mee in de wereld van kunstfilosofie, CKV en Time Travelling. Nieuwsgierig geworden? Zorg dan dat je deze workshop niet mist!
Dit is inspiratieronde 2. We hebben hier ook een heel divers aanbod voor je. Sommigen sessies worden nog een keer gegeven, andere zijn nieuw. Achter elke sessie staat tussen haakjes welk interessegebied het meest aangehaald wordt.
Speelradar (Muziek)

Hoe geef je je leerlingen inzicht in waar ze staan, en inzicht in wat ze nog kunnen leren? Hoe motiveer je hen om met daarmee aan de slag te gaan? En hoe doe je dat als je een klas hebt van twintig tot dertig leerlingen?
Met die vragen zijn we aan de slag gegaan. We hebben een tool ontwikkeld waarmee je je leerlingen procesgerichte feedback kunt geven, die hen activeert om zich muzikaal verder te ontwikkelen. Met de Speelradar van BeatsNbits doe je dat op een efficiënte manier, die inzichtelijk en begrijpelijk is voor je leerlingen.
Lars Bon is muziekdocent in het voortgezet onderwijs en toetsdeskundige bij BeatsNbits en kan niet wachten om het je te laten zien.
Dingen die in deze sessie voorbijkomen:
- Recap van het gebruik van DAFtoetsen binnen BeatsNbits.
- Voor- en nadelen van veelgebruikte toepassingen bij het beoordelen van speelstukken, zoals cijfers geven ‘op gevoel’, rubrics en 1-op-1-feedbackmomentjes.
- Essentie van formatief evalueren.
- Demonstratie van de BeatsNbits Speelradar: onze nieuwe tool waarmee je op een procesgerichte manier feedback geeft bij speelstukken.
Wereldmuziek spelen (Muziek)

Met de nieuwe percussiestukken van BeatsNbits breng je wereldmuziek naar het klaslokaal. Tijdens deze workshop leer je de stukken kennen en ervaar je zelf de opwinding van het spelen ervan. Na deze workshop ben jij helemaal ready om aan de slag te gaan met onze percussiestukken!

Pauline Maas (micro:bit Champion voor de UK micro:bit Foundation) vertelt over de kracht van de micro:bit waarmee de leerlingen veel basisbegrippen rond Computational Thinking eenvoudig leren en toepassen. Dit kan versterkt worden als je ook aan de slag gaat om een bijvoorbeeld een electrospel te maken. Voor haar is de micro:bit één van de beste voorbeelden om aan de slag te gaan met Computational Thinking (de computer inzetten om een probleem op te lossen) want je kunt er echt iets betekenis vol mee maken.
Dingen die in deze sessie voorbij komen:
- De online omgeving makecode.com
- De micro:bit classroom tool om je leerlingen een basis code te geven en monitoren wat ze
maken en programmeren
- Ze laat veel betekenisvolle voorbeelden zien van projecten die zij heeft gedaan in het
onderwijs met tips hoe je dit zelf ook eenvoudig kunt doen
- Ontwerp canvas voor de micro:bit
- De nieuwste programmeer blokken zoals geluid opnemen en afspelen
- micro:bit extensions
- Wat heb je nu nodig in de klas

Jeroen Basten is behalve docent mens en maatschappij en ICT ook auteur van de digitale lesmethode Paspoort21 en pionier van het eerste uur rondom kunstmatige intelligentie in het onderwijs. Hij heeft reeds twee boeken over ChatGPT op zijn naam en verzorgt workshops over AI en onderwijs door heel het land.
In de Workshop ‘EHBPO’, ofwel ‘Eerste Hulp Bij Prompting voor het Onderwijs’, gaat Jeroen in op de specifieke kunst van het opstellen van prompts die optimaal zijn voor een onderwijsomgeving, zodat leerkrachten en andere belanghebbenden er het meeste uit kunnen halen voor hun beroepspraktijk. De workshop heeft een praktische insteek. Het is nodig een device mee te brengen en een account te hebben voor ChatGPT.

Ik ben Tom, docent geschiedenis en mens en maatschappij én auteur van de lesmethode Paspoort21. In het onderwijs dat ik geef probeer ik waar mogelijk technologie de klas in te brengen om de immersie van mijn leerlingen bij mijn vak te vergroten. Een inspirerende manier om de buitenwereld de klas in te halen is door 'virtueel veldwerk'. Ik neem jullie graag mee in de wereld van mogelijkheden die Google Earth kan bieden bij het vak Mens & Maatschappij en de domeinen aardrijkskunde en geschiedenis. Lijkt het jou mooi om leerlingen virtueel onderzoek te laten doen in de oude stad Pompeï? Of leerlingen op een interactieve manier kennis te laten maken met de schaalniveaus? Neem dan deel aan mijn workshop en ik leer je hoe!

Miesje Engels is vakdidacticus Geschiedenis op de Radboud Universiteit, docent Geschiedenis en auteur van de methode Tijd voor Geschiedenis. In deze workshop gaat ze in op de ontwikkeling en relevantie van Taalgericht onderwijs voor het voortgezet onderwijs.
PAUZE

Even een half uurtje pauze. Na zoveel inspiratie moet je even kunnen uitblazen!
Dit is inspiratieronde 3. We hebben hier ook een heel divers aanbod voor je. Sommigen sessies worden nog een keer gegeven, andere zijn nieuw. Achter elke sessie staat tussen haakjes welk interessegebied het meest aangehaald wordt.
Vocale magie (Muziek)

Stap in de wereld van vocale magie met Rohan, een gepassioneerde muzikant en ervaren dirigent. Met een achtergrond als voormalig artistiek leider van Vocal Statements, een platform voor zang in het VMBO-onderwijs, onthult hij zijn beproefde methoden in deze energieke workshop. Ontdek hoe je de kracht van vocale expressie kunt inzetten in een schoolse omgeving en hoe de sociale cohesie van de groep daarop van invloed is.
Rohan's liefde voor piano en koorzang bloeide op in 2004, toen hij zijn weg vond als koordirigent. Na het afronden van zijn studie aan de HKU Opleiding Docent Muziek, koos hij voor een specialisatie in ritmische koormuziek. Zijn toewijding bracht hem naar de Koninklijke Academie van Aalborg in Denemarken, waar hij in 2019 zijn master en solist (post-master) afrondde. Met zijn unieke benadering, waarin a capella zang, groepsimprovisatie, circle song singing en doordachte muziekstukken samenkomen, streeft hij altijd naar het hoogste artistieke niveau.
Internationaal gewaardeerd als coach en trainer voor muziekdocenten en dirigenten, deelt Rohan zijn expertise met landen als België, Duitsland, Finland, Denemarken en China. Naast zijn rol als dirigent en artistiek leider bij verschillende projecten, doceert hij met passie aan conservatoria zoals ArteZ en Codarts Rotterdam. Bereid je voor om ondergedompeld te worden in de wereld van Innovative Choir Leading, en laat Rohan je gids zijn op een reis naar muzikale excellentie.
Koloniale verleden (Maatschappijvakken)

Het koloniale en slavernijverleden van Nederland staat meer dan ooit in de schijnwerpers. Het is een geschiedenis die haaks staat op hoe Nederlanders de eigen natie graag zien: tolerant, humanitair, vooruitstrevend. Dat wordt inmiddels breed erkend, ook op het hoogste niveau, zoals blijkt uit de excuses van koning Willem-Alexander en minister-president Mark Rutte. Over die geschiedenis, de kritische herontdekking ervan en de vraag wat excuses en herstel kunnen betekenen publiceerde Gert Oostindie onlangs het veelgeprezen boek Rekenschap.
In zijn lezing vertelt Oostindie over deze thematiek en bespreekt hij ook dilemma’s voor leraren en alle anderen die over dit verleden willen vertellen.
Prof. dr. Gert Oostindie is emeritus hoogleraar Koloniale en postkoloniale geschiedenis aan de Universiteit Leiden. Hij was tevens directeur van het Koninklijk Instituut voor Taal-, Land- en Volkenkunde (KITLV- KNAW). Hij publiceerde een groot aantal boeken en leidt thans het onderzoek naar de rol van het Huis van Oranje-Nassau in de koloniale geschiedenis van Nederland.

De workshop biedt inzicht in de digitale belevingswereld van jongeren. Welke trends zien we als het gaat om hun gebruik van internet, sociale media en games? Wat zeggen de laatste onderzoeken over de relatie tussen digitale media en hun wereldbeeld, vriendschappen en (mentale) gezondheid? Onderwerpen als beïnvloeding, desinformatie en online sociale veiligheid komen aan de orde.
Linda Vonhof is spreker, trainer en auteur op het gebied van mediawijsheid en digitaal burgerschap. Linda is mede-oprichter van Social Media Wijs: een trainingsbureau dat al 12,5 jaar actief is in het onderwijs.
Jeroen Basten is behalve docent mens en maatschappij en ICT ook auteur van de digitale lesmethode Paspoort21 en pionier van het eerste uur rondom kunstmatige intelligentie in het onderwijs. Hij heeft reeds twee boeken over ChatGPT op zijn naam en verzorgt workshops over AI en onderwijs door heel het land.
Minder Druk (Algemeen)
Davy de Wit is tijdmaker bij Minder Druk. Als voormalig workaholic en ervaringsdeskundige met 22+ jaar doceer- en managementervaring in het hoger onderwijs helpt hij te drukke managers, kantoorwerkers en ondernemers aan meer ruimte in de agenda en rust in het hoofd. Tijdens zijn workshop “meer grip op tijd en werkzaamheden” leer je hoe je de werkdruk en werkstress stap-voor-stap drastisch kunt verlagen.
Kasper van Kooten

De dag sluiten we af met niemand minder dan Kasper van Kooten, onder meer bekend van zijn theatershow en gelijknamige boek 'Van Kooten en de beat' en de televisieserie All Stars.
Net als zijn vader, is Kasper een meesterlijke satiricus, die op hilarische wijze de tijdgeest en actuele gebeurtenissen aan de kaak stelt. Tijdens de INNOVATORS Academy geeft hij een unieke kijk op alledaagse situaties, waarbij hij ons inspireert met zijn originele blik op de wereld.
Keynote: Richard van Hooijdonk - De toekomst van ons onderwijs
De nieuwe generaties komen terecht in de meest geavanceerde wereld ooit, waar alles steeds meer gedigitaliseerd is. Het is dan ook belangrijk dat scholen hen goed voorbereiden op de toekomst. We gaan het onderwijs radicaal veranderen. In de wereld van morgen hebben we nieuwe skills nodig. Daarbij gaat het niet alleen over technologie, maar juist ook de zachte skills. Digitale leerroutes leveren onderwijs op maat en kunstmatige intelligentie ondersteunt docent en leerling. De school van morgen is een laboratorium. Offline en online. Een combinatie van samen leren en experimenteren. Doe jij al mee?
Giller van een eindshow
De dag sluiten we af met niemand minder dan Kasper van Kooten, onder meer bekend van zijn theatershow en gelijknamige boek 'Van Kooten en de beat' en de televisieserie All Stars.
Net als zijn vader, is Kasper een meesterlijke satiricus, die op hilarische wijze de tijdgeest en actuele gebeurtenissen aan de kaak stelt. Tijdens de INNOVATORS Academy geeft hij een unieke kijk op alledaagse situaties, waarbij hij ons inspireert met zijn originele blik op de wereld.
Greep uit de workshops: Rohan Poldervaart
Stap in de wereld van vocale magie met Rohan, een gepassioneerde muzikant en ervaren dirigent. Met een achtergrond als voormalig artistiek leider van Vocal Statements, een platform voor zang in het VMBO-onderwijs, onthult hij zijn beproefde methoden in deze energieke workshop. Ontdek hoe je de kracht van vocale expressie kunt inzetten in een schoolse omgeving en hoe de sociale cohesie van de groep daarop van invloed is.
Editie 2022: bekijk de aftermovie
We kijken terug op een geslaagde eerste editie van de INNOVATORS VO Academy 2022. Ben jij er dit jaar (weer) bij? Hier alvast een sneak preview van wat je jou te wachten staat.
Er zijn vorig jaar tevens prachtige foto's gemaakt door fotograaf Frans Peeters. Klik op onderstaande button voor de beelden van dag.
Zijn er deelnamekosten aan verbonden?
Deelname aan de VO Academy is voorlopig kosteloos, maar aanmelden is niet vrijblijvend. Bij een no-show (zonder afmelden) zijn we hoe dan ook genoodzaakt kosten in rekening te brengen.
Kun je er onverhoopt niet bij zijn? Meld je dan tijdig af via [email protected].
Wanneer ontvang ik een bevestiging?
Na aanmelden ontvang je per e-mail een bevestiging van deelname. In sommige gevallen belandt de bevestigingsmail in de spambox. Controleer deze dan ook altijd wanneer je nog niks hebt ontvangen.
Hoe kom ik er?
Met het ov: Vanaf station Apeldoorn is Orpheus goed bereikbaar met het OV.
Met de auto: Er is een gemeentelijke parkeergarage naast Orpheus en er zijn meerdere parkeergarages op loopafstand.
Parkeergarage Orpheus | Bevindt zich op 2 minuten loopafstand.
Q-Park Museum Centrum | Roggestraat 133, Apeldoorn
Parkeergarage Marktplein | Deventerstraat 22a, Apeldoorn
Wordt het evenement vastgelegd?
Bij dit evenement worden foto en video opnames gemaakt. Wanneer je deelneemt aan de VO Academy geef je de organisatie toestemming om beelden te gebruiken voor communicatiedoeleinden. We gaan selectief en integer om met het gebruik van foto’s en video’s in publicaties achteraf.
Kan ik online deelnemen?
Vanwege het interactieve karakter van het evenement zal er geen livestream beschikbaar zijn.